Tworzymy regulamin wyborów i działania organów SU
Projekt edukacyjny dla szkół ponadgimnazjalnych Olga Napiontek marzec, 2013 10 stron (247 KB)
|
- uczą się zabierać głos w sprawach wspólnych, w tym przypadku dzięki dyskusji o tym, jacy mają być kandydaci i w jaki sposób mają reprezentować samorząd
- doświadczają podmiotowego traktowania, dzięki włączeniu wszystkich uczniów w proces namysłu nad regulaminem.
- dowiadują się, w jaki sposób tworzone jest prawo i reguły
- zyskują przekonanie, że w społeczeństwie demokratycznym prawo służyć ma tym, których sprawy reguluje.
- zyskują wiarę, że samorząd w naszej szkole jest faktycznie oparty na regułach stworzonych przez uczniów, co buduje autorytet tej instytucji.
Tworzymy regulamin wyborów i działania organów samorządu uczniowskiego
|
Projekt edukacyjny dla szkół podstawowych Katarzyna Karwacka marzec, 2013 27 stron (342 KB) |
UWAGA: projekt przygotowuje również do spotkań z dyrekcją szkoły.
Lekcje wychowawcze nt samorządu uczniowskiego realizowane przez wszytskich wychowawców we wszystkich klasach (wg odzielnego scenariusza) stanowią cenną bazę do realizacji tego projektu.
Wybieramy przedstawicieli do Młodzieżowej Rady Gminy
|
Projekt edukacyjny dla szkół ponadgimnazjalnych Joanna Pietrasik, Monika Szaniawska marzec, 2013 26 stron (732 KB) |
Cele:
- Uczniowie zdobędą doświadczenie pracy zespołowej przy organizacji wyborów do Młodzieżowej Rady w szkole
- Uczniowie zorganizują debatę na temat istoty działania w społeczności Młodzieżowej Rady Gminy
- Uczniowie zaprojektują ramy prowadzenia kampanii wyborczej kandydatów na młodzieżowych radnych
- Uczniowie zrealizują wybory w postaci prac szkolnej komisji wyborczej w szkole
Szukam – znajduję – rozwiązuję.
|
Projekt edukacyjny dla szkół ponadgimnazjalnych Piotr Sienkiewicz marzec, 2013 31 stron (171 MB) |
Cele projektu:
- wypracowanie metod zdobywania informacji o problemach i potrzebach uczniów
- zdiagnozowanie potrzeb i problemów uczniów
- wypracowanie propozycji rozwiązania lub zaspokojenia wybranych problemów i/lub potrzeb
1. Przeprowadzenie warsztatów konsultacyjnych
2. Stworzenie grupy szkolnych liderów zmian
3. Przeprowadzenie badania opinii uczniów (ściana potrzeb i problemów)
4. Przeprowadzenie debaty szkolnej
5. Nawiązanie współpracy z dyrektorem szkoły i radą pedagogiczną
Debata z mieszkańcami na temat działalności Biblioteki Publicznej w Gminie
Projekt edukacyjny dla szkół ponadgimnazjalnych Joanna Pietrasik, Monika Szaniawska marzec, 2013 25 stron (372 KB) |
Cele:
- Uczniowie zdobędą doświadczenie pracy zespołowej przy organizacji debaty z mieszkańcami na temat roli i zadań Publicznej Biblioteki Gminnej
- Uczniowie zorganizują debatę z mieszkańcami na temat działalności Publicznej Biblioteki Gminnej
- Uczniowie wezmą udział w procesie prowadzenia konsultacji społecznych na temat działalności Biblioteki w Gminie
Na tropie potrzeb i problemów
Projekt edukacyjny dla szkół podstawowych
Piotr Sienkiewicz
marzec, 2013
25 stron (453 KB)
Projekt pokazuje krok po kroku jak zorganizować z uczniami następujące działania: