Szkolenie inauguracyjne
Według komentarzy uczestników z ankiet ewaluacyjnych hitem szkolenia był warsztat dr Olgi Napiontek przedstawiający samorząd uczniowski w szkole jako proces uczenia się przez młodych ludzi samorządności, w którym ważnymi przewodnikami są nauczyciele. Już we wrześniu inspiracje z tego szkolenia będziemy wcielać w życie m.in. organizując proces aktualizacji regulaminów samorządu uczniowskiego w pięćdziesięciu szkołach. Jesteśmy przekonani, że warto to robić co roku, ponieważ wspólne ustalanie celów działania, reguł współpracy i zasad wyboru własnych reprezentantów to jedna z najlepszych lekcji demokracji jakich mogą doświadczyć uczniowie.
Demokracji uczymy się przez doświadczenie. Sprawmy aby doświadczenie bycia członkiem samorządu uczniowskiego i młodzieżowej rady gminy było autentyczną lekcją demokracji, która sprawia, że młodzi ludzie czują się ważni i chcą działać na rzecz lokalnej społeczności, że nie jest im wszystko jedno ponieważ na co dzień przekonują się, że każdy swoim działaniem może kształtować otaczającą rzeczywistość. To czy nabędą takiego przekonania zależy w dużej mierze od tego jak nauczyciele i lokalne instytucje reagują na ich potrzeby, opinie, pomysły i inicjatywy.
Dlatego ważne jest aby konsultacje angażujące samorząd uczniowski i młodzieżowe rady gmin nie były fikcją lecz szczerym dialogiem o różnych potrzebach i możliwych rozwiązaniach. Uczestnicy naszego szkolenia chcą taki dialog rozwijać w swojej codziennej pracy. Będziemy relacjonować doświadczenia z Adamowa, Głogowa Małopolskiego, Józefowa nad Wisłą, Starachowic, Stąporkowa i Wąchocka na tym portalu ale chętnie dowiemy się też jak pracujecie z młodzieżą w innych miejscowościach – napiszcie do nas lub opowiedzcie o swoich działaniach na facebooku: www.facebook.com/mlodziezowarada
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć, które pokazują, jak było na szkoleniu. Tak, dobrze widzicie, że pracowaliśmy zarówno w salach jak i na trawie, bo czasem dobrze jest zrobić razem coś niestandardowego.
Galerie: